Machinery Oy on vuonna 1911 perustettu suomalainen tekniseen tukkukauppaan ja palveluihin keskittynyt tekevä yritys, jonka liikevaihto on noin €40 miljoonaa. Toimialaamme kuuluvat koneiden ja teknisten tarvikkeiden maahantuonti, myynti, asennus ja korjaus- sekä huoltopalvelut. Toimipisteemme sijaitsevat Vantaalla, Tampereella, Turussa sekä Joensuussa, joissa yhteensä työskentelee noin 90 henkilöä eri tehtävissä.

Machineryn talousprosessi kattaa taloussuunnittelun ja -seurannan, eri talousprosessien tuottamisen ja jatkuvan kehittämisen strategian ja arvojen mukaisesti kohti asennettuja tavoitteita. Prosessiemme tarkoitus on olla tehokkaita ja tuottaa lisäarvoa Machineryn muiden liiketoimintojen johtamiseen ja kehittämiseen.

Haemme osaksi talousprosessiamme vakituiseen työsuhteeseen

OSTORESKONTRANHOITAJAA

Oletko sinä uusi kollegamme?

Tässä roolissa työskentelet tiimissä, johon kuuluu talousjohtaja, pääkirjanpitäjä ja myyntireskontranhoitaja. Raportoit työssäsi talousjohtajalle ja toimit tiiviissä yhteistyössä tiimin, laskujen toimittajien, tarkastajien ja hyväksyjien sekä yrityksen muiden prosessien ja yhteistyötahojen kanssa. Sinulla on mahdollisuus kehittää ja laajentaa osaamistasi osaavan tiimin tuella yrityksessä, jossa kannustamme sinua ammatilliseen kehittymiseen sekä lisävastuun ottamiseen.

Työtehtäviisi kuuluvat:

  • sähköinen ostolaskujen ja kululaskujen tarkastaminen, käsittely, tiliöinti, hyväksyntäkierron hoitaminen
  • reititys/kierrätys ja selvitystyöt, sekä siirto kirjanpitoon
  • alv-tietojen oikeellisuuden tarkastaminen
  • maksuaineistojen luominen, laskujen maksattaminen ja kuittaaminen
  • maksumuistutusten ja hyvityslaskujen käsittely
  • muut reskontranhoitoon liittyvät tehtävät, kuten toimittajarekisterin ylläpito, Intrastat raportointi,
    alihankintatarkastukset, varastokirjanpidon seuranta ja täsmäys, toimittajien kontaktointi, sekä asiakaspalvelu
    puhelimitse ja sähköpostitse
  • kuukaudenvaihteen tehtävät
  • yleiset taloushallinnon tehtävät, kuten matkalaskujen käsittely sekä kirjanpidon ja myyntireskontran avustavat tehtävät
  • yrityksen muihin prosesseihin ja erilaisiin kehityshankkeisiin osallistuminenTehtävässä menestyminen edellyttää hankinnasta maksuun -prosessin hyvää hallintaa sekä aitoa kiinnostusta prosessien jatkuvaan kehittämiseen muuttuvassa toimintaympäristössä. Haluamme kehittää talousprosessejamme vauhdilla automatiikan ja robotiikan myötä. Siksi toivomme myös sinulta ennakkoluulottomuutta, tietoteknisiä taitoja, kehitysintoa ja kykyä omaksua uusia järjestelmiä sekä menetelmiä. Menestyäksesi työssä osaat viedä asioita eteenpäin rakentavasti ja jämäkästi proaktiivisella työskentelyotteella.

Odotamme sinulta:

  • vankkaa työkokemusta vastaavista tehtävistä ja / tai kiinnostusta taloushallinnon tai ostoreskontran tehtäviä kohtaan.
  • tehtävään soveltuvaa koulutustaustaa (esimerkiksi taloushallinnon tradenomi/merkonomi/kandi)
  • arvonlisäverotuksen säännösten sekä kirjanpidon perusteiden hallintaa. Arvostamme lisäksi kirjanpidon ja raportoinnin ymmärrystä.
  • MS Office -ohjelmien hallintaa ja vahvaa Excel-osaamista
  • kokemusta taloushallinnon tietojärjestelmistä (Digia Enterprise, OpusCapita)
  • hyvää englannin ja suomen kielen taitoa, muiden kielten hallinta katsotaan eduksi
  • oma-aloitteisuutta ja asiakaspalveluhenkisyyttä yhteistyössä ulkopuolisten ja sisäisten asiakkaiden kanssa
  • ulospäinsuuntautuneisuutta ja hyviä vuorovaikutus- sekä tiimityöskentelytaitoja sekä rohkeutta tarttua asioihin ja ilmaista mielipiteesi erilaisten ihmisten seurassa
  • tarkkaa, huolellista ja vastuullista työskentelyotetta
  • positiivista asennetta, iloista suhtautumista työntekoon, sekä huumorintajua

Tarjoamme sinulle haastavat ja monipuoliset työtehtävät sekä mahdollisuuden kehittää omaa osaamistasi kasvavassa ja kehittyvässä yhtiössä. Meillä on hyvä työilmapiiri ja haluamme, että viihdyt meillä pitkään. Arvostamme tuloksia ja aikaansaannoksia, joihin päästään hyvässä yhteishengessä hymy huulilla ja pilke silmäkulmassa talousprosessien aikatauluja ja ohjeistuksia noudattaen.

Haethan tehtävää pikaisesti, viimeistään 8.8.2018.

Lisätietoja tehtävään liittyen antaa Machinery Oy:n talousjohtaja Alf-Håkan Romar, parhaiten tavoitettavissa ti 10.7. ja to 2.8. p. 044 589 8725.

HR4-logo

HR4 on henkilöstö- ja asiakaskokemuksen suunnannäyttäjä ja alan suurin kasvuyritys Suomessa. Aluksi oli neljä asiantuntijaa, tänään olemme yli 100 rohkean ja intohimoisen, asiakkaidemme tarpeet tunnistavan huippuammattilaisen yhtiö. Tarjoamiemme palvelujen yhdistelmä tutkimuksesta konsultointiin ja ulkoistukseen on ainutlaatuinen. Tutkimme, uudistamme ja toimimme organisaatioissa tavoitteena kehitys ja kasvu. Haluatko tulla mukaan? Menestyvät asiakkaat ovat paras referenssimme.

Ostoreskontranhoitaja

Machinery Oy | Vantaa

Avoin työpaikkahakemus

Asiakastoimeksianto | Suomi