Tutkimusten mukaan yrityksen suorituskykyyn vaikuttaa eniten ihmisten omistautuminen ja toiminnan määrätietoinen ohjaaminen tavoitteisiin. Myönteinen työilmapiiri voi nostaa organisaation tuottavuutta jopa 20-30 %, joten innostus työssä ja sisäinen motivaatio eivät ole turhanpäiväistä pehmoilua.

Organisaation johtamisen periaatteet muotoutuvat arjen johtamistyössä. Hallitsevatko yrityksesi esimiehet valmentavan johtamisotteen ja ihmisten innostamisen? Ovatko tavoitteet, tehtävänkuvat ja vastuualueet selvät niin esimiehille kuin henkilöstölle yrityksessäsi?

Onko organisaatiosi tavoitteet linkitetty tukemaan strategiaa ja ohjaamaan toimintaa oikeaan suuntaan – ymmärtävätkö esimiehet ylipäätään strategian? Tuoreen tutkimuksen mukaan yritysjohdosta vain 13 prosentille yrityksen strategia on selkeä, keskijohdosta kahdeksalle ja henkilöstöstä vain kahdelle prosentille.

Kun yrityksessäsi halutaan kehittää esimiestyötä, on ensin ymmärrettävä nykytila. Miten johtaminen vaikuttaa suorituskykyyn ja tuottavuuteen, entä työelämän laatuun ja asiakastyytyväisyyteen?

Hyvä – ja huono – henkilöstökokemus näkyy nimittäin ulospäin. Asiakaskokemusta onkin johdettava oman organisaation kautta, sillä henkilöstön vire ja fiilis heijastuvat aina asiakkaan saamaan palveluun. Kun yrityksesi esimiestyötä halutaan reivata uuteen suuntaan, tarvitset menetelmiä, joiden avulla johtamista voidaan vivuttaa aitoa asiakasarvoa tuottavaan suuntaan.

Esimiestyön perustan muodostaa esimiehen kyky johtaa itseään. Vasta sen jälkeen esimiehen on mahdollista ohjata tiiminsä toimintaa strategian toteutumiseksi ja innostaa sen jäseniä entistä parempiin suorituksiin. Parhaimman tuloksen esimies saa antamalla tiimijäsenille mahdollisuuden käyttää omaa osaamistaan mahdollisimman monipuolisesti ja kehittää taitojaan organisaatiota hyödyttävällä tavalla.

Me autamme sinua sekä esimiestyön tutkimisessa että kehittämisessä. Räätälöimme hankkeen strategian edellyttämien tavoitteiden mukaisesti ja hyödynnämme monipuolisesti erilaisia menetelmiä, kuten henkilöarviointeja ja erilaisia analyysejä, 360-palautteita, johtoryhmätyön analyysejä tai esimiestyön inventaarioita.

Esimiestyön kehittämisessä otamme käyttöön niin työpajat, lautapelit, ryhmävalmennukset sähköisine oppimisympäristöineen kuin coachingin eri muodot muutosten juurruttamiseksi käytäntöön. Tarvittaessa voimme antaa myös työnohjausta ja tukea esimiesten työsuhdeosaamisen kehittämistä.

Voit testata kuinka kypsä organisaatiosi on asiakaskokemuksen tuottajana tekemällä HR4:n asiakaskokemustestin. Saat tulokset samantien käyttöösi.

Tee ilmainen asiakaskokemustesti