Tiedätkö, mitkä tekijät yrityksesi toimintakulttuurissa luovat aitoa asiakasarvoa? Henkilöstön vire ja fiilis heijastuvat aina asiakkaaseen. Siksi sinun onkin johdettava asiakaskokemusta oman organisaatiosi kautta. Ihmisiä ei voi käskeä innostumaan, mutta heidän henkilöstökokemukseensa voi vaikuttaa.

Jokaisen henkilöstötutkimuksen suunnittelun tulisikin alkaa kirkastamalla yrityksen strategiset tavoitteet osaksi tutkimusta – tutkimuksen todellinen arvo mitataan siinä, kuinka hyvin tutkimuksen tuottamat havainnot ja analyysi siirtyvät käytännön kehittämiseksi ja toimenpiteiksi.

Tärkeitä kysymyksiä henkilöstötutkimusta suunnitellessa ovatkin: miten tuloksia käsitellään? Miten ne liitetään osaksi organisaation kehittämishankkeita ja miten varmistetaan kehittämishankkeiden vaikuttavuus valittujen mittareiden osalta?

Laadukas, johtamisen ammattilaisen konsultatiivinen analyysi tuloksista sekä vertailuaineisto oman toimialansa parhaiden organisaatioiden vastaavista tuloksista auttaa sinua saamaan kattavan kuvan yrityksesi tilanteesta ja suunnasta.

Henkilöstökokemusta on jatkuvasti muuttuvassa tomintaympäristössä tarpeellista mitata myös vuosittaisen henkilöstötutkimuksen ulkopuolella. Nykyaikaiset kyselyteknologiat ja ketterät jatkuvan mittaamisen mallit tarjoavat keinot vivuttaa yrityksesi toimintakulttuuria aitoa asiakasarvoa tuottavaan suuntaan.