Nykypäivänä tasalaatuinen perussuoritus ei enää riitä asiakkaiden pitämiseksi. Asiakkaat odottavat kumppaneiltaan yksilöllisesti räätälöityjä ratkaisuja ja kykyä ylittää odotukset. Yrityksesi menestyminen edellyttää jatkuvaa uudistumista niin johtamisessa kuin henkilöstön toimintatavoissakin. Viime kädessä kaikki on kiinni ihmisistä. Siksi menestyvimmät yritykset luovat vahvan tunnesiteen asiakkaisiinsa.

Toimintakulttuurimittauksessa tarkastelemme organisaation sisäistä tarmoa ja suuntautumista: mikä on yrityksesi suorituskyky ja organisaation koko potentiaali. TARMO-mittaus todentaa työelämän laadun – miten johtaminen, kulttuuri ja prosessit vaikuttavat menestymiseen. TARMO-mallin avulla tunnistat, mitkä tekijät organisaation sisällä vivuttavat yritystäsi parempaan tuottavuuteen.

  • Tuottaako yrityksesi henkilöstö hyvää vai erinomaista asiakaskokemusta?
  • Saatko henkilöstöstä irti kaiken tarvittavan energian, osaamisen ja potentiaalin?
  • Haluatko tietää mihin panostamalla johtamisessa, toimintatavoissa ja toimintakulttuurissa, voit parantaa yrityksesi tulosta?

Mallin avulla saat kokonaiskuvan ja selkeän suunnan sille, mihin kehittämistoimenpiteitä kannattaa kohdentaa sisäisen energian synnyttämiseksi ja valjastamiseksi yrityksesi parhaaksi. TARMO kertoo, miten johtaminen on yrityksessäsi onnistunut ja mikä on organisaation kehitysaste matkalla kohti intohimoisesti uusia ratkaisuja asiakkaille tuottavaa edelläkävijyyttä.

TARMO-mittaus soveltuu hyvin esimerkiksi:

  • strategiaprosessin osaksi
  • arvoprosessin osaksi
  • kulttuurin uudistumiskyvyn tarkasteluun
  • kehityshankkeen käynnistämisvaiheeseen
  • toiminnan / työyhteisön kehittämiseen

Tavoitteena on nostaa organisaation toiminta uudelle, nykyistä tuottavammalle tasolle. Parasta asiakaskokemusta tuottavan yrityksen toimintakulttuurin tunnusmerkkejä ovat:

  • Vision kautta johtaminen – innostavat ja kunnianhimoiset tavoitteet
  • Osaamisen hyödyntäminen, kehittäminen ja jakaminen sekä innovatiivinen ilmapiiri
  • Työn merkityksellisyyden kokeminen
  • Ihmisten arvostaminen, vaikutusmahdollisuudet ja valmentava johtajuus
  • Ketterät prosessit