Vetovoimainen työnantaja -tutkimus toimii suunnittelun ja johtamisen työkaluna tavoitteiden asettamisessa ja antaa avaimia esimiestyön kehittämiseen henkilöstön sitouttamisen näkökulmasta. Positiivinen työnantajakuva mahdollistaa parhaiden työntekijöiden saamisen organisaatioosi, vähentää rekrytointikustannuksia ja lisää ihmisten sitoutumista.

Vetovoimainen työnantaja -tutkimus auttaa rakennettaessa yrityksen julkisuuskuvaa ja suosittelupotentiaalia työnantajana. Tutkimus auttaa ymmärtämään haasteita uusien osaajien rekrytoinnissa ja antaa selkeät nuotit rekrytointiviestintään. Se kertoo millainen on yrityksesi työnantajakuva.

Tiesitkö, että joka neljäs työntekijä katselee jo uutta työpaikkaa?

Maailma on muuttunut. Pelkkä hyvä palkka ja pitkä leipä eivät enää riitä. Työpaikalla viihtyminen ja kehittymiseen motivoiva yrityskulttuuri ovat nousseet yhä keskeisemmiksi kriteereiksi, kun punnitaan hyvän työnantajan ominaisuuksia.

Työnantajamielikuva koostuu yhä vahvemmin hyvistä työntekijäkokemuksista ja yrityskulttuurin ominaispiirteistä. Työntekijöiden ja kavereiden kokemukset sekä tarinat yrityksestä työnantajana ovat someaikakaudella nopeasti kaikkien tiedossa ja yhä keskeisemmässä roolissa.

Valitettavan monessa organisaatiossa työnantajakuvalle ei kuitenkaan tehdä mitään. Suomalainen työelämä -tutkimuksemme mukaan joka neljäs työntekijä katselee uutta työpaikkaa. Heikko työnantajakuva maksaa, sillä työntekijöille joudutaan maksamaan keskimäärin 10 % korkeampaa palkkaa vetovoiman puuttuessa. Hyvä työnantajakuva luo yrityksellesi kilpailuetua.

Mitkä asiat työntekijämielikuvassa ovat sellaisia, joita sinun tulee ylläpitää vahvuuksina? Entä mitkä sellaisia, jotka ovat kriittisiä asioita kehittää?

Työnantajakuvan tutkiminen kannattaa. Saat tietää, mitkä tekijät tekevät yrityksestäsi vetovoimaisen työntekijöiden mielestä ja ovat kriittisiä työntekijöiden sitouttamisessa. Saat tietää, miten sitoutuneisuus näkyy eri henkilöstöryhmissä.

Tutkimus paljastaa myös sen, kuinka moni työntekijöistäsi katselee jo uutta työpaikkaa ja miksi.

Tutkiminen kannattaa, mikäli haluat menestyä ja erottua entistä paremmin rekrytointimarkkinoilla ja haluat tietää, miten houkutella uusia osaajia töihin omilla vahvuuksilla ja mitkä tekijät erottavat sinut tutkitusti positiivisella tavalla kilpailijoista.  Organisaatiollasi on brändi, halusit tai et.

Haluaisimme keskustella kanssasi kasvotusten siitä, miten voisimme auttaa sinua yrityksesi vetovoiman lisäämisessä potentiaalisten työntekijöiden silmissä.

Lisää allaolevaan kenttään sähköpostiosoitteesi ja paina Sovi tapaaminen -nappia, tai soita suoraan asiantuntijoillemme niin jutellaan lisää.

 
 
 
 
 
 
 

HR4 Group ja sen tytäryhtiöt käsittelevät henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti ja voivat olla yhteydessä sinuun esimerkiksi sähköpostitse ja/tai puhelimitse. Tutustu tietosuojaselosteeseen.

PS. Saat tapaamisessa Suomalainen Työelämä 2018 –tutkimukseemme perustuvan ajankohtaiskatsauksen mitä suomalainen työelämä on mm. työntekijöiden sitoutuneisuuden, työpaikan vaihtoperusteiden ja työnantajakuvan valossa. Valotamme myös, miten nämä kaikki tekijät vaikuttavat asiakkaisiin ja siten yrityksesi menestykseen. Saat tutkimusraportin tapaamisessa omaksi.